Over ons

Veldhoven, heeft vele en mooie campings die jaarlijks duizenden bezoekers trekken, er zijn prachtige fiets- en wandeltochten uitgezet door de ANWB. Verder zijn er vele toeristische trekpleister in de omgeving.
In deze omgeving liggen de Kempense Plassen, ook wel de Philipsvijvers genoemd.

De vijvers worden door een stel enthousiaste vrijwilligers onderhouden. Door hun inspanningen is in de mooie omgeving van Veldhoven een oase van natuurschoon en rust ontstaan.

Vissen is een heerlijke ontspanning, waarbij het heus niet altijd gaat om de grootte van de vangst. Het is heerlijk om met iets bezig te zijn aan de oever van de waterkant.

Drie visvijvers, totaal zo'n 13 hectare groot op een terrein van 16 hectare, die eigendom zijn van de Philips Hengelsportvereniging en alom bekend staan als het mooiste hengelsportgebied in de verre omtrek. De vijvers zijn voor ieder lid toegankelijk en iedereen kan lid worden.

De Philips Hengelsportvereniging is er alles aan gelegen om hun leden het zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Zo is er ieder jaar een ledenvergadering waar ieder lid welkom is en zijn voor of tegen kan laten horen. Er worden ieder jaar, bij voldoende deelnemers, vis clinics gegeven, waar door veel deelnemers met genoegen op wordt teruggekeken. Ook worden er ieder jaar diverse wedstrijden gehouden, waarbij prachtige prijzen worden gewonnen. Verder is het in het hoogseizoen mogelijk om van een heerlijke kop koffie te genieten.

Het viswater is van een zeer hoge kwaliteit en wordt een aantal malen per maand uitgebreid bemonsterd. De verkregen gegevens worden door de commissie verantwoordelijk voor het viswaterbeheer en het bestuur vervolgens geanalyseerd, zodat onze leden verzekerd zijn van optimaal viswater.